3 tipy pro zvýšení energie během dne

11.05.2020

Ahoj,

dnes bych se s vámi rád podělil o téma, které řeším prakticky u každého klienta. Jedná se o energii. Energii ráno, během dne nebo večer. Spoustu z nich má problém s její hladinou. Často jsou unavení už ráno, někdy po obědě a někdy by nejraději usínali už v 17:00. Každý z nás to asi zná, nicméně důvodů proč tomu tak je, může být hned několik. 

Ať se jedná o špatný spánek, životosprávu a jídelníček, nebo další řekněme "výkyvy denního normálu". 

Každý jedinec má nějaký svůj denní zajetý normál. Myslím tím například hodinu probouzení, čas na oběd nebo trénink ve fitku. Bohužel se od začátku setkávám se špatným sestavením tohoto harmonogramu, který má za příčinu únavu, časté změny nálad a spoustu dalšího. 

Jak zvýšit energii během dne jednoduchými kroky? 

Sám jsem všechny tyto kroky vyzkoušel a fungují perfektně, bohužel fungují perfektně i v opačném směru. Následovně z toho pramení nedostatek energie a podrážděnost.

1) Čas spánku

Snažte se každý den chodit spát nejdéle v 22:00, maximálně 23:00. Před spánkem alespoň 30 minut nesledujte televizi ani telefon. Ideální variantou je četba knihy nebo relaxace. 

Pokud tento systém dodržuji, jsem schopen zvládat pravidelně náročné dny s přehledem a úsměvem. Nejhorší variantou jest pozdní "ranní" spánek, aneb jdu spát ve 3 ráno. 

2) Čas vstávání

Optimalizujte i denní vstávání. Momentálně mám ráno dost rozházené, ale vstávám přibližně každý den stejně. Jakmile zůstanu v posteli o hoďku déle, negativně se to projeví během dne. Dejte si v klídku snídani, mrkněte na krátký seriál nebo udělejte přípravu do práce. Možností, jak vyplnit nepravidelná rána, je hned několik.

3) Spánek v komfortním prostředí

Tady musím zmínit dvě varianty. Dříve mi vyhovovala varianta úplné tmy, ticha a pokojové teploty cca 18 - 20 stupňů, nicméně aktuálně preferuji přirozenou tmu (bez zatažených záclon) a zbytek stejně.