Eliška Pošmurná

05.10.2019

Rekapitulace dalších výsledků s Eliškou!
Spolupráce započala už před letními prázdninami roku 2018. Nastavili jsme lehké změny v jídelníčku, denních režimech a odstartovali tréninkový plán. Své výsledky to přineslo, avšak záhy nastala několika měsíční pauza ala dovolená.

Po prázdninách jsme se opět sešli, domluvili se na spolupráci a uskutečnili ji. Poladili jsme stravu, spánek a tréninky. Na prvním místě stála individualita, protože Eliška je velmi vytížená. Studuje a zároveň pracuje. Její rozvrh se často mění. Během proměny probíhalo tedy několik úprav a mnoho diskuzí.


Největší problémy?

Únava během dne, občasná bolest zad, nepravidelnost stravování. Součástí dotazníku je i část o "cheat mealu". Čokoládka, dortíčky, omáčky to byla parádička.

Dokázali jsme to?

Už nyní můžeme říct, že ano. Rapidně byla zvýšena hodnota energie během dne. Eliška je veselejší, zvládne více práce a je mnohem vitálnější. Jako zásadní beru i srovnání dysbalancí, což odstranilo bolesti zad. Redukovali jsme tuk, nabrali svalovou hmotu i kondici.

Co na to říká Eliška?

Připravil jsem po ni dotazník Q&A o deseti otázkách, které by vás mohli zajímat.

Kdy a proč si se rozhodla, že začneš něco dělat? (Cvičení, strava a další).

Se cvičením jsem začala, protože jsem začala cítit, že nejsem úplně v pohodě (jak fyzické, tak psychické) a že bych se sebou chtěla začít něco dělat.

Co sis od toho slibovala? Jaké byly tvé cíle?

Mým hlavním cílem bylo se cítit v pohodě, začít něco dělat pro svoje tělo, které tady bude muset ještě nějaký ten rok vydržet. A právě z toho důvodu si myslím, že je potřeba ho nějakým způsobem udržovat.

Z jakého důvodu si vyhledala trenéra? (někteří raději cvičí sami).

Nejdříve jsem začala cvičit sama, ale uvědomila jsem si, že potřebuju řád, který jsem tomu nedokázala dát. Důležitá pro mě byla i možnost s někým sdílet svůj pokrok a objektivní názor a zhodnocení výsledků.

Máš dost těžký životní styl z pohledu práce (škola a dvě práce) zvládáš to?

I přes náročný životní styl, se dá vše zvládnout, jen si to potřebuji plánovat. Někdy po návratu z práce/školy nemám energii na cokoliv, ale ve většině případů se přemluvím a jdu si zacvičit. Ten pocit po docvičení je pak k nezaplacení a povzbudí mě do další práce.

Jaké změny nejvíce vnímáš?

Pravidelnost režimu a životosprávu. A jako velmi pozitivní beru, že mi cvičení chybí, pokud ho musí např. kvůli nemoci na čas odložit.

Přenesly se změny i do běžného života? (práce, škola, funkčnost)

Všechny nastavená "pravidla" se stala součástí běžného dne. Myslím na pravidelnou stravu, a přijde mi, jako by si o ni tělo říkalo. Důležitý je pro mě spánek, i když jsem někdy velký spáč, tak vím, že mi 8 hodin je dostatečných a že se začínám sama od sebe budit, když těch 8 hodin uběhne.

Jsi spokojená se svými výsledky?

Důležitějším výsledkem než centimetry a váha je pro mě pocit, že mi cvičení nedělá takový problém jako na začátku a že cítím pokrok. Ale nemůžu říct, že by mě netěšilo vidět, že i centimetry a kila mizí.

Co bys poradila ostatním, kteří chtějí také začít?

Že pokud uvažují o tom, že by chtěli začít cvičit, tak by do toho měli jít. Aby se nebáli, že jim něco nepůjde, protože i vrcholový sportovec musel nějak začít.

Jaké jsou teď tvé další ambice z pohledu školy, práce a cvičení?

Ve cvičení rozhodně pokračovat dál. A škole s prací nechat volný průběh, protože co se má stát se stane.

Kdyby si měla vyjmenovat 3 nejdůležitější body této spolupráce, jaké by to byly?

Individuální přístup

Trpělivost

Porozumění a motivace