Jednoduché tipy do stravování

05.10.2019

Jak si jednoduše vyladit stravu a čeho se držet?

V první řadě musím konstatovat, že pokud chcete dlouhodobé výsledky, které budou mít zároveň i kladný důsledek na Vaše zdraví, je nezbytné, postupovat pomalu. Krůček po krůčku. Stavět na pevných základech. Doba je sice uspěchaná a chápu, že pro někoho je výsledek 5 kilo dole za týden skvělá práce, nicméně takhle prosím NE!
Existuje spoustu názorů, metod, diet, jak bychom se vlastně měli stravovat. Jeden doporučuje toto, druhý tamto. Co vybrat? To Vám v tomto článku sdělit nechci. Podělím se o pár jednoduchých rad, které by Vás měli posunout o něco dále. Jsou to naprosté základy, nicméně i ty jsou opomíjeny. Sepsal jsem 5 jednoduchých bodů.

Vnímej svoje tělo a to, jak s daným jídlem kamarádí

Dle mého rozhodně není zdravé překopat stravu tím způsobem, že budeme konzumovat potraviny, které nám nejsou úplně blízké a naše tělo to dává znát i za podmínky, že jsou zdravější či přínosnější. Konkrétní příklad jsou u mě třeba banány. Sním jeden a cítím to celý den. Příznaků může být několik. Ideální je vyhledat experta a zjistit na jaké potraviny máme alergie či vyšší citlivost.

Co vitamíny?

Všichni jsou si vědomi toho, jak jsou pro nás důležité, avšak kolik % z toho si opravdu pořídilo nějaký kvalitní vitamín/minerál? Při dnešním tempu je skoro nezbytné pracovat s doplňky stravy. Do začátku je rozhodně fajn zjistit, co jaký vitamín zajišťuje a k čemu vlastně slouží. Ideální jsou testy a konzultace s trenérem. Podle toho zakoupit kvalitní formu vitamínu a začít konzumovat. Prosím, není dobré jít první cestou a koupit šumák. Výsledek 0. 

 Denní plán 

Je to sice práce, nicméně stojí za to a lze z ní vyčíst mnohé. Sleduj svůj týden, den po dni a vše si pečlivě zapisuj všechny zkonzumované potraviny. Hmotnost, čas a další hodnoty hrají velkou roli. Po týdnu si sedni a porovnej. Často se potkávám s lidmi, co jedí opravdu málo, avšak jejich strava je kvalitní a vyvážená. Výsledky je nejlepší opět konzultovat s trenérem, který poradí a doporučí další cestu dále. Zpětnou vazbu lze vypozorovat i podle toho, jak jste se v daný den cítili. Maličkost, která má však obrovský efekt.



Vyhni se hloupostem

Tyčinky, sušenky, mléčné čokolády, smažené a spoustu dalšího bordelu. Samozřejmě opět záleží v jakém odvětví se pohybujete, nicméně pro širokou veřejnost je to základním pravidlem. Navíc je to i dost drahá záležitost a garantuji, že pokud konzumujete pravidelné množství sladkého, po jeho vynechání se uleví i Vaší peněžence.

Kvalita potravin

Nebojte si připlatit. Koukejte na etikety, pokud si nejste jisti, skvěle posouží kvalitní informace z webů či opět kontaktujte nějakého experta. Na sladkém ušetříte a danou částku investujete do něčeho, co se na Vás opravdu projeví. Co taková ryba? Kvalitní maso?Snažte se vyhledávat potraviny, které jsou nejméně zpracované.

Foto je pořízené mou svěřenkyní Klára Schläferová se kterou neustále konzultujeme a posouváme hranice.